fredag 25 november 2022

#SparadKrona

Räntan höjs, priser går upp, folk har mindre pengar att röra sig med. Det var länge sedan det var så aktuellt med att hitta sätt att spara in några kronor.

Ett sätt att spara några kronor med mindre ansträngning är att byta bank, förhoppningsvis sparar man pengar varje månad för lång tid framöver.

Att byta bank blev för mig en åtgärd där jag gick från att betala för banktjänster till att FÅ betalt.

Tidigare hade jag SEB och betalade varje månad för deras internettjänst+betalkort.

Jag öppnade konto på Skandiabanken som inte tar betalt för sina internettjänster, där betalar jag alla mina räkningar mm.
Skaffade Kreditkort på komplettbank där jag får kickback på alla köp jag gör och kan dra av kickback mot nästa faktura. Kickbacken ligger endast på 0,5% och något högre på vissa internetköp.

Denna åtgärd kräver att man har disciplin och vet att hela månadens utgifter på komplettbank kommer som en faktura i början på nästkommande månad.
Jag kan nu följa upp hur mycket jag gör av med varje månad på ett enkelt sätt utan några extra åtgärder, en win win helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar